ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ KA2
Τίτλος: “Communicate, Share and Learn”
Αριθμός σύμβασης. 2020-1-LV01-KA229-077424_2
Σχολείο συντονίστριας χώρας: SKOLOTĀJU APMĀCĪBA TUKUMA NOVADA SPECIĀLĀS IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒ , TUKUMS ΛΕΤΟΝΙΑ.
Εταίροι:
1. Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κατερίνης, (ΕΝΕΕΓΥΛ)Ελλάδα
2. Spojená škola internátna, Námestovo, Σλοβακία
3. Σχολείο Spojen Piestany, Σλοβακία
4. ATASEHIR OZEL EGITIM MESLEKI EGITIM MERKEZI OKULU, Κωνσταντινούπολη Τουρκία
Σε αυτό το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκαν 6 συναντήσεις, 3 Εκπαιδεύσεις Εκπαιδευτικών, 1 εικονική εκπαίδευση προσωπικού και 2 βραχυπρόθεσμες ανταλλαγές ομάδων μαθητών.
Στόχοι του έργου:
Για εκπαιδευτικούς και μαθητές:
• να μαθαίνουν νέες μεθόδους, προσεγγίσεις και εργαλεία από εταίρους στην Ελλάδα, τη Σλοβακία και την Τουρκία.
• να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα του σχολείου με την εισαγωγή της μάθησης με βάση τις ικανότητες.
• Να δημιουργηθούν ευκαιρίες για ανταλλαγή ιδεών σε τοπικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με τη χρήση αποτελεσματικών και παρακινητικών μεθόδων διδασκαλίας.
• να βελτιώσει τις ικανότητες και τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών βελτιώνοντας και εισάγοντας διάφορες μεθόδους διδασκαλίας, τεχνικές και εργαλεία που διασφαλίζουν ότι οι ατομικές ανάγκες των μαθητών ικανοποιούνται στη μαθησιακή διαδικασία.
1. Joint Staff Training (εκπαιδεύσεις εκπαιδευτικών): Πραγματοποιήθηκε στη πόλη Tukums της Λετονίας από 13/9/2021 -17/9/2021 (C1). Σε αυτή την πρώτη συνάντηση ήμασταν τρεις εκπαιδευτικοί : η Γιαννακίδου Θεοδώρα, η Σβετλάνα Ομπραντόβιτς (διευθύντρια του σχολείου μας) και η Σταμούλη Ευαγγελία. Σε αυτό το σεμινάριο παρουσιάσαμε μια οπτικοακουστική-απτική- κιναισθητική προσέγγιση διδασκαλίας για την εκμάθηση κλασμάτων στα μαθηματικά καθώς και την εκμάθηση ρημάτων χρησιμοποιώντας παιχνίδι ρόλων, παντομίμα και μίμηση. Σ’ αυτή την πρώτη μας συνάντηση, παρακολουθήσαμε το εργαστήρι ξυλογλυπτικής, πληροφορικής και αποφασίστηκε να εφαρμοστεί σε κάθε σχολείο η χρήση τεχνολογίας ως εκπαιδευτική μέθοδος, καθώς και η πραγματοποίηση video lessons.
2. 1st Short term exchange of group of pupils (1η Bραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ομάδων μαθητών): Η πρώτη ανταλλαγή πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη Τουρκίας (C2) (26/3/22 έως 1/4/22), με τη συμμετοχή 4 μαθητών: Σαμαρά Κατερίνα, Ευγενία Σιάσιου, Μουρατίδη Γιώργο, Ιωαννίδη Κωνσταντίνο και την καθοδήγηση των 3 καθηγητών τους: Γιαννακίδου Θεοδώρα, Μίνας Ιάσων, Αλχαζίδης Χρήστος. Σε αυτή την ανταλλαγή παρουσιάσαμε το θεατρικό μας έργο «Η ελιά είναι ζωντανή» και την ομώνυμη ταινία μικρού μήκους που δημιουργήσαμε. Κάναμε αυτές τις δραστηριότητες με διαδραστικό τρόπο, έτσι οι τέσσερις μαθητές μας μαζί με τους μαθητές των εταιρικών σχολείων συμμετείχαν σε αυτή την παράσταση. Εφαρμόσαμε επίσης ως εκπαιδευτική μέθοδο τη χρήση των ταμπλετών (digital technology στη μάθηση, αφού αυτό είχε συμφωνηθεί από την πρώτη συνάντηση των εκπαιδευτικών στη Λετονία) στο μάθημα της γεωγραφίας (εκμάθηση των ηπείρων). Υπεύθυνος καθηγητής γι αυτό ήταν ο Ιάσονας Μίνας. Επισκεφτήκαμε τα εργαστήρια του σχολείου μαγειρικής, χειροτεχνίας, βιβλιοδεσίας, κηπουρικής και ανταλλάξαμε πολλές καλές πρακτικές στην εκπαίδευση.
3. Επίσης είχαμε μια Εικονική Εκπαίδευση Προσωπικού (C3) Virtual joint staff meeting από 13/6/22-17/6/22, στην οποία ήμασταν οι οικοδεσπότες τη δεύτερη μέρα. Αυτή τη μέρα αντιπροσωπεύσαμε στον τοίχο του padlet πολλά παιχνίδια εκμάθησης, δραστηριότητες και εργαστήρια.
Οι δραστηριότητές μας ήταν:
- παρουσίαση βίντεο για το κλάδεμα των σταφυλιών από τον Χρήστο Αλχαζίδη,
- Δημιουργία μακέτας βιολογικού χωριού και εργοστασίου βιολογικού οινοποιείου,από την Ιατρούδη Φωτεινή,
- Σχεδιάζοντας τους υπερήρωες των κόμικ, Drawing super heroes από τον Νικόλαο Κολίτση,
- Παραγωγή και καλλιέργεια καλλωπιστικών φυτών και λαχανικών (foto Gallery) από την Ευαγγελία Κεσσούδη,
- “How to fold the napkins” (πώς να διπλώσετε τις πετσέτες (video lesson) της Αναστασίας Γουλαγιάννη,
- “Ο πάγκος φιλίας” από τους κοινωνικούς λειτουργούς μας (Αποστόλης Νικόπουλος, Ευγενία Παπαδοπούλου), και
- οι «καλύτεροι μαθητές» μια τεχνική από την ψυχολόγο Svetlana Omprantovits και τη λογοθεραπεύτρια Μαγδαληνή Μπόγκα .
Επίσης, προτάθηκαν και δημιουργήθηκαν 3 παιχνίδια (Θεοδώρα Γιαννακίδου) «Ας ψάξουμε μαζί», παιχνίδι οπτικής μνήμης, εκμάθηση γενών στα ουσιαστικά μέσω παιχνιδιού ρόλων), τα οποία θα εφαρμόζονταν στη επόμενή μας συνάντηση στη πόλη Πίεστανι της Σλοβακίας. Υπεύθυνες για την εικονική αυτή συνάντηση ήταν η Θεοδώρα Γιαννακίδου, η Σβετλάνα Ομπραντόβιτς και η Φωτεινή Ιατρούδη.
4. Η 2η βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ομάδων μαθητών (2nd Short term exchange of group of pupils) πραγματοποιήθηκε στο Piestany Slovakia (26/9/22-30/9/22) (C4) με τη συμμετοχή 4 μαθητών: Ανθόπουλο Αναστάσιο, Σουμέλα Πασχοπούλου, Ελεάνα Κατσίδη, Χρήστο Φωτόπουλο και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Θεοδώρα Γιαννακίδου, Σβετλάνα Ομπράντοβιτς, Μαγδαληνή Μπόγκα, Ιωάννη Τζιόλα, Χρήστο Αλχαζίδη. Σ’ αυτή τη συνάντηση παρουσιάσαμε σε μορφή video lesson 2 φυσικές συνταγές (απωθητικό κουνουπιών, φυσικό αποσμητικό συντονιστές την κ. Ευαγγελία Κεσσούδη και Χρήστο Αλχαζίδη). Επίσης πραγματοποιήσαμε δύο παιχνίδια σε μορφή εργαστηρίων μεταξύ των συνεργατών που ονομάστηκαν: “let’s search together” «ελάτε να ψάξουμε μαζί» και “color steps”, «χρωμοπατούσες»(τα οποία εισήχθησαν ως μέρος της εικονικής συνάντησης προσωπικού (C3) τρεις μήνες πριν), από την Θεοδώρα Γιαννακίδου και την Μαγδαληνή Μπόγκα.
Στην επίσκεψή μας αυτή είδαμε: 1) εργαστήρια κεραμικών, 2) παραγωγής χαρτιού από βαμβάκι 3) μουσικοθεραπείας.
5. Joint Staff Training (εκπαίδευση εκπαιδευτικών) Namestovo, Σλοβακία (6/2/2023-10/2/2023- C5) . Συμμετείχαν 5 εκπαιδευτικοί: η Σβετλάνα Ομπραντόβιτς (διευθύντρια του σχολείου μας) η Θεοδώρα Γιαννακίδου, η Μαγδαληνή Μπόγκα,η Αργυρώ Φουτζίτσογλου, Γεωργία Δουλιάκα. Σε αυτήν την κοινή συνάντηση προσωπικού επικεντρωθήκαμε στην εκπροσώπηση εφαρμογών ψηφιακής τεχνολογίας μέσα στην εκπαιδευτικοί διαδικασία όπως το Wordwall, το Photodendro και το Execute που εφαρμόσαμε σε μαθήματα ψυχολογίας και πληροφορικής, γλωσσικής διδασκαλίας , λογοτεχνίας και ιστορίας.
Σ’ αυτή τη συνάντηση είδαμε τον τρόπο λειτουργίας πολλών εργαστηρίων (μαγειρικής, χειροτεχνίας, ξυλογλυπτικής) του σχολείο που μας φιλοξενούσε. Επίσης κατανοήσαμε την χρήση κι άλλων ψηφιακών μέσων διδασκαλίας (canva, learning apps, πώς να δημιουργήσουμε ψηφιακό βιβλίο e-book). Όλες οι νέες αυτές εφαρμογές ψηφιακών μεθόδων ήταν για μας τους εκπαιδευτικούς πολύ σημαντικές, γιατί βελτιώνουν την εκπαιδευτικής μας επάρκεια και γνώση.
6.Κατερίνη,Ελλάδα (ήμασταν η χώρα υποδοχής για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών joint staff meeting) C6 από τις 12/6/23 έως τις 16/6/23).
Σ’ αυτή τη συνάντηση Το θέμα μας ήταν οι τέχνες και οι χειροτεχνίες (arts and crafts). Στα πλαίσια αυτά παρουσιάσαμε α) τη θεωρία μάθησης του Gardner (εργαστήριο στην αυλή) με συντονίστρια την ψυχολόγο μας Χριστίνα Μαρκάκη, β) εργαστήρι δημιουργίας καμβά με φυσικά υλικά (κοχύλια, κραγιόνια, άμμος) από την εικαστικό μας Αντωνία Καραπανταζή , γ) εργαστήριο ψηφιακής αφήγησης (digital story telling) από τον φιλόλογο Νικόλαο Κολίτση και τέλος δ) εργαστήριο για μαθητές και δασκάλους δημιουργίας μουσικής πάνω στο κινουμένο σχέδιο από τον μουσικό μας Βασίλη Παπαγεωργίου.
Οι καθηγητές που συμμετείχαν ήταν οι: Θεοδώρα Γιαννακίδου, Γεωργία Δουλιάκα, Σβετλάνα Ομπράντοβιτς, Μαγδαληνή Μπόγκα, Χριστίνα Μαρκάκη, Νικόλαος Κολίτσης, Νικόλαος Βαβούρας, Αναστασία Τζιόλα, Αντωνία Καραπανταζή, Βασίλειος Παπαγεωργίου. Η Ελλάδα ήταν επίσης υπεύθυνη για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (e-book with video lessons, συλλέγοντας όλα τα βιντεομαθήματα όλα τα χρόνια του προγράμματος από όλους τους συμμετέχοντες.
Ακόμα στο πλαίσιο της δράσης «Arts and crafts» και καθώς φροντίζουμε για την οικολογική συνείδηση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και των καθηγητών μας, επισκεφτήκαμε τις αλυκές της περιοχής μας (Αλυκές Κίτρους). Από εκεί πήραμε ωμό θαλασσινό αλάτι και το χρησιμοποιήσαμε μαζί με τοπικά βότανα για να φτιάξουμε ένα θεραπευτικό ποδόλουτρο. Κάναμε ένα διαδραστικό εργαστήριο μαζί με το διδακτικό προσωπικό των εταίρων φτιάχνοντας αυτό το φυσικό προϊόν όλοι μαζί. Οι καθηγητές που οργάνωσαν και έλαβαν μέρος σε αυτή τη δραστηριότητα ήταν οι: Σβετλάνα Ομπράντοβιτς, Θεοδώρα Γιαννακίδου και Μαγδαληνή Μπόγκα.