Η βιβλιοθήκη στη γωνιά της φιλίας

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στη χώρα της φιλίας, κάναμε μια στάση για να διερευνήσουμε κι άλλες αγάπες, αξίες, ενδιαφέροντα, όπως αυτό της ανάγνωσης. Διαβάζοντας λογοτεχνικά βιβλία ο μόνος στόχος δεν είναι η πληροφόρηση, ούτε η απλή επικοινωνία ή η γνώση, αλλά η ενεργοποίηση της φαντασίας, η ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης, η περιπλάνηση σ’ έναν κόσμο μυθοπλασίας και αυτό προκαλεί περισσότερο ενδιαφέρον απ’ ό,τι τα βιβλία γνώσεων.

Στο ταξίδι μας λοιπόν αυτό, διαπιστώσαμε ότι μας έλειπε το όχημα, μια βιβλιοθήκη. Η φαντασία και η δίψα για καλλιτεχνική έκφραση μας οδήγησε στην αξιοποίηση των παταριών που βρίσκονται κάτω από τις έδρες των καθηγητών. Εμείς στο σχολείο μας θέλουμε να βρισκόμαστε στο ίδιο επίπεδο με τα παιδιά, να τα ακούμε, να μας ακούν, να τα αγγίζουμε, να αγγίζουν τις ψυχές μας. Έτσι λοιπόν πήραμε δύο από αυτά τα πατάρια και με τη βοήθεια των μαθητών που μπορούν να ανταποκριθούν σε χειρωνακτικές εργασίες, ξεκινήσαμε την κατασκευή.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να δημιουργείς, να καταπιάνεσαι με χειρωνακτικές εργασίες και μέσα από αυτές να μαθαίνεις όχι μόνο πώς να χρησιμοποιείς τα διάφορα εργαλεία και να κατασκευάζεις, αλλά και πως μπορείς να μοιράσεις το χρόνο σου με φίλους και συμμαθητές, να κάνεις χώρο για να χωρέσουν όλοι, να αλληλεπιδράσεις, να ακούσεις προβληματισμούς και να συνεισφέρεις σε αυτούς. Εμείς λοιπόν εκφραστήκαμε με λόγια, με το σώμα, με τη σκέψη και τέλος με τις δημιουργίες μας. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι αυτές οι δύο βιβλιοθήκες που έχουν σημαντική θέση στο σχολείο μας, μια θέση εκεί που τους αρμόζει, στη γωνιά της φιλίας, μιας γωνιάς που επιλέγουν να καθίσουν τα παιδιά για να ηρεμήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να διαβάσουν, να παίξουν, να γίνουν φίλοι.

 

Υπεύθυνοι προγράμματος

Απόστολος Νικόπουλος, Κοινωνικός Λειτουργός

Βιβή Ξαγαρά, Σχολική Ψυχολόγος